Ryanair slår hårdt ned på easyJet

Det irske lavprisselskab hævder, at aftalen med de to GDS’er, der skal gore det muligt gennem rejsearrangører at tiltrække erhvervsrejsende, dokumenterer, at easyJet i virkeligheden er et ‘højpris flyselskab’

Ved at beskrive rejsearrangører som ‘den største dødvægt – og omkostning – i rejsebranchen’ betegner Ryanairs kommunikationschef Peter Sharrard easyJet som et ‘skabs-højpris-selskab’, som han er glad for at se endeligt ‘springer ud’.


“easyJets omkostninger var i forvejen 60% højere end Ryanairs. Så købte de højprisselskabet GB Airways, der har en gennemsnitlig sædepris på 132 pund og nu har de så skrevet aftale med rejsearrangørerne – branchens dyreste parasitter – og begge dele vil yderligere forøge gabet mellem easyJets høje priser og Ryanairs lave priser”, siger han

”Det eneste easyJet mangler er at komme med brændstoftillæg og flytte til London Heathrow”.

All Easyjet have left is to start levying fuel surcharges and move to Heathrow”, fortsætter han og slutter med at understrege, at Ryanair tilbyder ‘millioner af fly-sæder til en lille brøkdel af easyJets høje priser og med garanti mod tyvagtige mellemhandlere’.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.