Ros til Københavns turismenetværk


Det mener den hollandske byudviklingsekspert Leo van den Berg, der står bag en rapport, som har kortlagt otte europæiske byers og regioners samarbejdspartnerudvikling. I rapporten konkluderer Leo van den Berg, at Wonderful Copenhagens forretningsmodel med at organisere samarbejdspartnere i netværk efter forretningsområde er en medvirkende årsag til hovedstadens stigende turisme.

”Ved at involvere turismeindustrien er det lykkedes Wonderful Copenhagen at trække flere besøgende, flere kongresdeltagere, flere krydstogtpassagerer og flere begivenheder til København og omegn. På ti år er antallet af overnatninger fordoblet, hvilket hænger tæt sammen med erhvervsturismenetværkets dannelse,” siger Leo van den Berg.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.