Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse


Ifølge Niels Pedersen, som er topchef i den engelske hotelkæde, bør EU se nærmere på loyalitetsprogrammerne, som han betegner som ”uetiske”: ”Med disse programmer kan et mindre hotel ikke konkurrere på lige vilkår med en stor kæde” siger hotelchefen. Han udpeger særligt trenden med at give sine gæster gaver og gratis rejser mod, at de benytter en hotelkæde, som elementer, der kraftigt medvirker til en skævridning af konkurrenceforholdene i hotelbranchen.

Supranational Hotels har selv mere end 1.100 tilsluttede hoteller i ca. 75 lande. Kæden fungerer som salgsorganisation for en lang række uafhængige hoteller, og er ejet af de deltagende hoteller selv.

Skrevet af

x

Læs Også

Stand By i Norge skriver

Forsinkelser i norske lufthavne – ITG sælges i stumper – Trollstigen åbnes i dag – Ejer hele Beistostølen – Ryanair fik solidt overskud – USA indbringer Airbus for WTO – 11. september effekten aftager – slut med visumpligt til Vietnam.

Åbner postkontor på vulkan

Mens postkontorer i resten af verden nedlægges på stribe, har ø-gruppen Vanuatu gjort det modsatte.

HORESTA stifter ”nattelivsforening”

Organisationen vil gøre det mere trygt at gå i byen, og sikre bedre vilkår for beværtninger med natbevilling.

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Ryanair vil også forhandle med kabinepersonale

Lavprisselskabet har efter anerkendelsen af pilotfagforeningerne nu også valgt at anerkende kabinepersonalets faglige sammenslutninger.

Mærkeordning for tilgængelighed

Turistbranchen og handicaporganisationerne har indført en særlig mærkeordning for tilgængelighed.