Efterladt bagage kom hurtigt frem

Stig Elling.

Stig Elling.

SOMMERTRÆF: Star Tours Stig Elling var lige oppe i det røde felt en kort overgang, da arbejdsnedlæggelse i Københavns Lufthavn gik over enkelte afgange. Nu er der ro over hverdagen igen

Af Ejvind Olesen

”Ønsker du dig tilbage til den gang en charterkuffert blev manuelt sat på en vogn og kørt ud til flyet, Stig Elling?

”Nej det gør jeg ikke. Heldigvis hører arbejdsnedlæggelsen i lørdags til sjældenheder, og langt den meste bagage kommer med samme fly som vore passagerer. Helt undgå fejl kan man ikke. Det gjorde vi heller ikke i det gamle system, men vi er langt under èn procent fejl på årsbasis.”

”Hvor længe skal folk ude på destinationerne vente på efterladt bagage. Det kan være lidt hårdt, hvis de kun har en uges ferie?”

”Det går faktisk meget hurtigt. Nu er det højsæson, og der er næsten daglige afgange. Til de græske øer kan vi også sende med rutefly til Athen og derfra fordele. I lørdags var det primært et JetTime fly til Tyrkiet det gik ud over, men inden for et døgn var bagagen fremme.”

”Presser I handlingsselskaberne for hårdt rent prismæssigt?”

”Nu er det jo ikke os, der afregner for handling af passagerer og bagage. Det gør flyselskabet, med hvem vi bliver enige om prisen. Det er mit indtryk, at det sker på rimelige forretningsmæssige vilkår for begge parter. Og jeg synes faktisk Novia til daglig leverer et professionelt stykke arbejde med vore afgange i Star Tour.”

”Du må have god tid til at tænke over tingene med det sommervejr, vi har i udsigt.”

”Der er slet ikke så stille, som man skulle tro. Danskerne vil rejse alligevel, også når vejret er godt herhjemme. Vi har fyldte fly. Vi kunne bare godt have tænkt os lidt bedre priser!”