Færøsk selvironi og humor

Danskerene bliver ført igennem et univers fyldt med særpræget mad, tunneltosser, lammeskydækkede fjelde og det vildeste vejr. Det er selvfølgeliglig fårene, der har hovedrollen i kampagnen, som det nationale flyselskab på Færøerne, Atlantic Airways, står for.

 

”Kampagnen kører udelukkende på internettet, for her kan vi komme i dialog med de målgrupper, som fremover skal sætte Færøerne på deres turist-tlas, de rejsende, der går efter det uventede, det anderledes, det charmerende og oplevelser med gode historier i,” siger Magni Arge, adm. direktør for Atlantic Airways.

 

Omdrejningspunktet for kampagnen er hjemmesiden www.ferieoerne.dk, hvor man kan få sine fordomme

om Færøerne bekræftet på en sjov måde og ellers opleve verdens mest forunderlige øer – som National

Geographic Traveler også har kaldt Færøerne. I kampagneperioden kan man vinde luksusrejser til

Færøerne.

 

På hjemmesiden fører færøske får de besøgende rundt i  Verdens mest lokale køkken – Verdens vildeste vejr – Verdens største tunneltosser – Verdens gladeste kultur – Verdens mest storslåede natur – Verdens venligste fugle og Verdens mindste hovedstad.

Skrevet af Flemming Juul