Hård kritik af Københavns Lufthavn

Af Søren Rasmussen

Adm. direktør, Albatros Travel.



Det er efterhånden en daglig begivenhed at Københavns Lufthavn roser sig selv i medierne. Sommertrafikken giver problemer, men man gør jo alt, hvad man kan og ventetider på 35 minutter i sikkerhedskøen, er trods alt til at leve med i spidsbelastningssituationer.

Til gengæld kan de ventende passagerer grine af cirkusklovne i den lange ventetid.

Lufthavnen synes, man yder en høj service!



I fredags havde jeg fornøjelsen af at se alle sikkerhedskontroller lukke i Terminal 2, mens jeg stod ved check in. Terminal 3 lukkede samtidigt, og alle rejsende måtte gå igennem sikkerhedskontrollen i Arkaden, hvor køen gik helt ned til terminal 3.

Mange måtte en time – ikke 35 minutter og ikke i en spidsbelastningssituation – og lufthavnen udviklede sig til en ren cirkusmanege, fordi de rejsende simpelthen kom alt for sent til deres fly.



Mit fly til Kangerlussuaq ventede heldigvis, og blev forsinket med godt 40 minutter alene pga. sikkerhedskontrollen.

I følge talrige meldinger fra Kastrup er denne situation mere reglen end undtagelsen.



Der kunne naturligvis være tale om dårlig ledelse, men selv den mest tungnemme ledelse kan næppe overraskes over samme situation dag efter dag – og så er det faktisk noget værre svineri.

En ting er, at man vil fedte sig til en uberettiget fortjeneste, men ligefrem ose af selvros samtidig unødvendiggør tilstedeværelsen af importerede klovne: man har selv!

Skrevet af