Færre ballademagere i fly

Med en målrettet indsats har MyTravel Airways fået skåret kraftigt ned i antallet af ballademagere i flyene. I 2001 havde man 28 såkaldte ”disruptive passangers”, mens det tal i 2004 faldt til kun syv, oplyser informationschef i MyTravel Airways, Torben Andersen.
De såkaldte ”disruptive passangers” er dem, som dårlig eller truende adfærd er blevet nægtet rejse med selskabet. Ifølge Torben Andersen kan faldet af de urolige passagerer tilskrives kabinepersonalet, som har været på kurser i håndtering af urolige gæster. Det betyder, at der sættes en stopper for optræk til ballade i den indledende fase. En anden årsag til faldet er de sanktioner, man har indført over for de urolige gæster. Fem ud af sidste års syv ballademagere blev nægtet hjemrejse med MyTravel Airways. Kilden til den dårlige opførsel er som regel alkohol.
(Børsen, 13/01)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.