Passagerkaos giver lufthavnshotel flere gæster

”Vi har generelt haft et rigtig godt år med høj belægning. Fordi vi ligger tæt på lufthavnen, er ca. 80 % af vor omsætning relateret til den. Og vi har siden i sommer, hvor problemerne med længere ventetider ved bl.a. sikkerhedskontrollen begyndte, i gennemsnit hver dag solgt ti værelser til passagerer, som ikke nåede deres fly.”



Det siger direktør for Quality Airport Hotel Dan, Tom Henriksen, til Take Off. Det 4-stjernede hotel med 230 værelser er medlem af Choice-kæden.



Mens de store flyselskaber med flere daglige afgange fra Københavns Lufthavn ofte kan få deres passagerer ombooket til andre afgange eller har aftaler med andre flyselskaber, er dette ikke altid tilfældet for lavprisselskaberne. Derfor kan disse selskabers passagerer risikere at måtte tage en nat på hotel, og så prøve at komme med selskabet den følgende dag.



Hotel Dan har, også pga. sine møde- og kursusfaciliteter, en gennemsnitlig belægning på 80 %, hvilket er langt over gennemsnittet på de københavnske hoteller.



I øvrigt har hotellet egen shuttlebus til og fra lufthavnen – ligesom har udlån af cykler til sine gæster.



Direktør Allan Agerholm fra Hilton Copenhagen Airport kan ikke i sine tal se, at det 5-stjernede lufthavnshotel har fået flere gæster pga. flypassagerer, som mistede deres fly.

Og direktøren for det tredje hotel i nærheden af lufthavnen, Park Inn, var det ikke muligt at træffe.



HB


Skrevet af