Moskva vil styrke sit omdømme hos turisterne

Moskvas har igangsat en kampagne for at forbedre sit image for at sikre øgede investeringer og flere turister. Men den boomende russiske hovedstad har et dårligt ry. I udlandet opfattes den i værste fald som en betonørken med fattige indbyggere, tomme butikker, skrotklare biler og mafiakriminalitet.

I bedste fald som en måske moderne storby, men præget af elendig service, bureaukrati og almindelig korruption, skriver Jyllands-Posten.



Kritikken går på høje priser, lammende trafik (de seneste otte år er biltrafikken tidoblet), forurening, mangel på gode hotelværelser, på turistkontorer, offentlige toiletter, faciliteter for handicappede og talrige overfald på mørklødede udlændinge.



Bystyret har på initiativ af byens borgmester, Jurij Lusjkov, igangsat en kampagne til 160 mio. kr. for at forbedre byens image.



”Vi vil præsentere Moskva som en sikker, behagelig og interessant by,” sagde borgmesteren efter den russiske hovedstad i år overhalede Tokyo som verdens dyreste by.

Skrevet af