Københavns Lufthavn får transfercenter

Københavns Lufthavns nye transfercenter skal gøre det lettere at være passager, hvis der sker noget uventet så passageren må ændre rejseplaner. Hvert år skal over 800.000 af Københavns Lufthavns 17,7 millioner passagerer have hjælp til f.eks. at blive ombooket. I dag får de hjælp i et af de tre servicecentre, lufthavnens tre handlingsselskaber har.



Men fra årsskiftet bliver alle handlingsselskaber repræsenteret i et nyt transfercenter; en 1.000 m2 stor glas-overdækket atriumgård i transithallen med skranker og servicepersonale på den ene langside og café, træer og mulighed for internetopkobling på den anden. Betjeningen foregår via et nummersystem, som det kendes fra bageren.



”Ved at samle de nuværende servicecentre i ét transfercenter gør vi det lettere for passageren. Transfercentret får marmorgulvet, og de fem meter høje træer og det direkte sollys, giver en fornemmelse af, at man opholder sig uden døre eller i en vinterhave,” siger underdirektør Mogens Kornbo, Københavns Lufthavn.

Skrevet af