Færøerne får nyt turist-brand

brand_vatnVisit Faroe Islands, Færøernes turistorganisation, har lanceret et nyt brand for Færøerne som feriedestination.

Guri Højgaard, direktør for VisitFaroeIslands: ”Færøerne har haft for lav vækst i antallet af turister gennem mange år, men med en fordobling af budgettet, en ny strategi og et nyt brand har vi alle forudsætninger for større vækst”

”Ved at forene branchen i et fælles budskab kommer vi til at stå stærkere og blive meget mere synlige.” Danske Liquidminds og det færøske reklamebureau Sansir løb af med sejren i kampen om at markedsføre Færøerne på den internationale scene.

Partner i Liquidminds, Rune Hørslev: ”Det er en ’un-kampagne: ’Unspoiled, Unexplored, Unbelievable’.  Med et ’un’ foran markerer vi, at Færøerne er noget, som man ikke har oplevet før. Dermed adskiller rejsemålet sig fra de ’større og bedre’. Færøerne er unikke som sig selv.”

De to bureauer vandt over ni andre i maj og har på rekordtid lavet en kampagnefilm, som er blevet varmt modtaget. Den er blevet set 127.000 gange i løbet af de første tre dage.