Californien får dansk repræsentant

USA er storfavorit når bl.a. danske turister skal på langfart, alene i år forventes op mod 200.000 danskere at rejse til USA.



En sikker favorit er Californien med verdensberømte attraktioner som Hollywood, Disneyland, San Francisco, Golden Gate-broen, Baywatch-strande, det amerikanske Legoland, Universal Studios, Highway One, vinregionen Napa Valley, nationalparker som Yosemite osv.



Og nu vil de californiske turistmyndigheder vise flaget og have Californien markedsført i bl.a. Danmark.



”Totalt har Californien årligt turistindtægter for over 80 milliarder dollars. Californiens Turistråd kan se, at et stigende antal nordiske turister kommer til delstaten og at deres ophold bliver stadig længere,” siger direktør Karin Gert Nielsen.

Hendes firma – Atlantic Link, klarer marketing og produktkendskab for dets kunder – og skal nu repræsentere Californien under overskriften California Tourism Center Scandinavia & Finland.



Atlantic Link har gode kontakter til bl.a. mange rejsebureauer i Danmark og Norden som sælger rejser til Californien. Atlantic Link sørger f.eks. for produktkendskab og arrangerer studie- og presserejser.



Californiens officielle turisthjemmeside er: visitcalifornia.com



Blandt Atlantic Links øvrige nordamerikanske kunder er Capital Region (forbundshovedstaden Washington DC plus delstaterne Maryland og Virginia) samt Bloomington i Minnesota, hjemsted for USA’s største indkøbscenter, Mall of America, med over 500 butikker, restauranter, 16 biografer og forlystelsespark.



Atlantic Link får i øvrigt i oktober kontor på Vesterbrogade 6D i København.

Skrevet af