Ferieoplevelser deles på Facebook

apollo facebookEr du en af dem, der fotograferer dine fødder i vandkanten foran en baggrund af kridhvidt sand og palmer? Og lægger du det op på Facebook sammen med dine andre feriebilleder af de lokale med stok på bænken, det turkisblå hav, grillede skaldyr eller en kold udenlandsk øl i din hånd? Så er du langt fra alene.

12% lægger deres feriebilleder op på sociale medier for at inspirere andre (20%) og gøre dem lidt misundelige (12%). Men hovedparten gør det for at holde kontakt med venner og familie på ferien (57%). Især for de yngre grupper (18 – 49 år) er sociale medier en naturlig del af livet og dermed også af ferien.

Der er stor forskel på, hvilke sociale medier, der er i vælten. Facebook scorer klart højst med 35%. Dernæst følger Instagram med 7%. 4% uploader deres evaluering på Tripadvisor, og 2% lægger ting op på en blog.

”Ingen tvivl om, at vi danskere er nogle af dem, der benytter de sociale medier mest, og mere end hver tredje lægger indlæg op på deres Facebook-profil, mens de er af sted. Vi ser også, at flere og flere efterspørger hoteller med internetadgang på lige fod med aktivitetsmuligheder og store familieværelser”, siger Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef i Apollo.

90% af Apollos hoteller har på nuværende tidspunkt internet-adgang. Og flere kommer til.

Analysen er foretaget for Apollo af Kompas, og knapt 1100 respondenter fra hele landet har deltaget.