100.000 kr i bøde til Sterling

Når en virksomhed annoncerer med en bestemt pris, skal det være den totale pris inklusive alle afgifter og skatter. Sådan var det ikke tidligere hos Sterling og det fik i juni Forbrugerombudsmanden til at melde lavprisflyselskabet til politiet, skriver epn.dk.

Baggrunden var, at selskabets lavpriskalender ikke havde skatter og afgifter med. Dem blev kunderne først opmærksomme på inde på bestillingssiden – og det lever ikke op til Markedsføringslovens regler.

Sterling rettede hjemmesiden samtidig med politianmeldelsen og har nu accepteret et bødeforlæg på 100.000 kr. til Forbrugerombudsmandens tilfredshed. Han kommenterer afgørelsen med, at både kommisionen og ombudsmandens kolleger i EU siden er gået på jagt efter lignende ’syndere’ på internettet.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.