Flere nordmænd på aktiv ferie i Danmark

De norske gæster får ferieoplevelser af meget høj kvalitet, ved at benytte sig af de skræddersyede tilbud, som Aktiv Danmarks medlemmer tilbyder.

De norske gæster får ferieoplevelser af meget høj kvalitet, ved at benytte sig af de skræddersyede tilbud, som Aktiv Danmarks medlemmer tilbyder.

Med 2,5 millioner årlige overnatninger er Norge Danmarks næststørste marked – og nordmændene har et højt døgnforbrug.

Nordmændene kan lide danske ferier, så medlemsnetværket Aktiv Danmark giver nu det norske marked bedre muligheder for indholdsrige og aktive ferier i Danmark.

Aktiv Danmark indleder her i weekenden med at repræsentere netværkets 300 medlemsvirksomheder på Reiselivsmessen i Oslo. Messen danner ramme for én samlet Danmarksstand, hvor der udelukkende er fokus på aktiv ferie i Danmark.
Der lanceres i 2016 kampagner i store norske turistbrochurer, ligesom der planlægges norske pressebesøg.

”Nordmændene er ikke blot købestærke, men også loyale overfor Destination Danmark. Med markedsføringsindsatsen på det norske marked håber vi at få flere nordmænd til at få øjnene op for de muligheder, der er for at tage på aktiv ferie i Danmark,” siger Dansk Turismefremmes formand Anne-Mette Knattrup.

Ifølge Thomas Albrechtsen, der er salgs- og markedsføringsansvarlig for Aktiv Danmark, har nordmændene de senere år vist større interesse for at være aktive på deres ferie.

”En del af forklaringen findes i den stigende sundhedsbevidsthed, og i at nordmændene i forvejen er meget aktive forenings- og friluftsmennesker. Der er også helt andre muligheder for at være aktiv i Danmark. Eksempelvis er det flade terræn mere cykelvenligt, ligesom de danske golfbaner også er åbne i længere perioder af året”, siger Thomas Albrechtsen.