Flere vælger luksuscamping

Det er i foråret de fleste træffer beslutning om årets feriemål og bestiller sommerferie. Hos Eurocamp Danmark markerer salgstallene nu tydeligt, at der igen blæser milde vinde over branchen.   

Mens Eurocamp generelt har pæn stigning i forhold til 2009, er det især de dyre pladser, der rykker med 15-20% vækst. Danskerne går efter de eksklusive løsninger, både hvad angår pladser, datoer og faciliteter, og med en række femstjernede pladser i front trækker Italien en stor del af læsset med en rekordstor stigning på 60%. 

At væksten næsten udelukkende sker udenfor Danmark kan godt ærgre folkene hos Eurocamp, som gerne ville sælge langt flere ferier i Danmark, men de danske campingregler bremser for udvikling af pre-sitet camping, fastslår direktør Frank Heitmann, som er med til at presse på for at få en dialog mellem politikere og branchefolk med henblik på at styrke turismen i Danmark og få fjernet de meget rigide regler for mobilhomes på pladserne.

Skrevet af Flemming Juul