- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Forretningsrejsende foretrækker bonuspoint frem for sikkerhed

Bonuspoint eller sikkerhed på hotellet?

Spørger man tre ud af 10 forretningsrejsende falder valget på førstnævnte: de fordelagtige bonuspoint.

Sådan lyder det i en ny undersøgelse med mere end 2.000 respondenter fra det globale rejsebureau Carlson Wagonlit Travel. 39 procent af amerikanerne foretrækker bonuspointene frem for hotelsikkerhed, mens de tilsvarende tal er 34 procent for europæerne og 28 procent for folk fra Asien og Stillehavsområdet.

I den europæiske del af undersøgelsen blev der foretaget interview i Sverige, Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og Storbritannien. Bemærkelsesværdigt er det, at 51 procent af de svenske forretningsrejsende hellere vil have bonuspoint frem for sikkerhed. Hertil skal lægges, at 16 procent af svenskerne slet ikke er bekymret for sikkerheden på hotel.

”Det er klart, at rejsende er meget fokuserede på deres hotel-bonuspoint. De vil gå langt for at få de fordele. En måde at imødekomme denne udfordring på er at lade de rejsende samle point for at booke inden for politikken,” siger David Falter, formand for RoomIt hos Carlson Wagonlit Travel.

Altid låst værelsesdør
46 procent af de europæiske forretningsrejsende er mest bekymrede for ubudne gæster, et terrorangreb (35 procent) eller gener fra andre af hotellets gæster (34 procent). Herefter følger brand (30 procent), og 29 procent af europæerne er bekymrede for, at hotelpersonalet kommer til at udlevere værelsesnøgle eller information til en fremmed.

Der er bred enighed blandt de adspurgte om, hvad der gøres for at føle sig trykke på hoteller. Svaret lød i 75 procent af tilfældene, at man til hver en tid holder værelsesdøren låst.

”Mens de fleste hotelværelser låses automatisk, kan en række løsninger på markedet give et ekstra sikkerhedsniveau. Ting som dørkiler, bærbare dørlåse og transportable døralarmer  kan hjælpe en rejsende med at sikre værelset mere effektivt,” siger David Falter.

Råd: Undgå stueetagen
29 procent af europæerne tager nøglen ud af nøgleholderen for ikke at kunne forbinde nøglen til det specifikke værelse. Her er amerikanerne lidt mere forsigtige; 42 procent af denne gruppe adskiller de to ting.

Mange forretningsrejsende sætter også ”Vil ikke forstyrres”-skiltet på døren, når de forlader hotelværelset. Denne model praktiserer 23 procent af europæerne.

Sidst, men ikke mindst, er der mange forretningsrejsende, der bevidst bestiller hotelværelser på bestemte etager. Mange undgår helt at bo i stueetagen.

“Sikkerhedseksperter anbefaler typisk at bo mellem tredje og sjette etage, hvor det bliver svært for en ubuden gæst at bryde ind, og så er du stadig inden for rækkevidde af de fleste brandvæseners stiger,” tilføjede Falter.

 

Relaterede artikler:

Brandsikkerheden skal øges på gamle hoteller

Scandinavia-hotel får internationalt sikkerhedscertifikat

Massakre får hoteller til at skifte politik

Bonuspoints til flyvende hunde

Intet nyt under Solen om bonuspoint