Forsigtig satsning fra AF-KLM

På langdistanceruterne vil tallet dog stige med 0,8%, mens det sættes ned med 0,2% på mellemdistancerne.

De regionale baser er ikke taget med. Oprettelsen af de nye baser i Marseille, Toulose og Nice indebærer betydelige reduktioner i omkostningerne for Air France, og når de regnes med, øges kapaciteten på mellemdistanceruterne med 3%. Den totale kapacitetsvækst bliver dermed 1,4%.

 

Koncernen udvider udbuddet til Afrika og til regionen Kina, Taiwan og Hong Kong, mens positionen i Syd- og Mellemaerika fastholdes. 11. april åbner Air France en ny rute til Wuhan i Kina med tre ugentlige afgange med Boeing 777-200. KLMs position i regionen styrkes ved oprettelse af en ny non-stop-rute til Taipei, og en vækst i antal afgange til Hangzhou.

Air France vil fra 28. maj flyve dagligt til Los Angeles med Airbus A380, og vil genoptage de daglige flyvninger til Tokyo med superjumboen. Det bliver også tre ugentlige afgange til Shanghai med Airbus A380.

Skrevet af Flemming Juul