Fra nichebureau til rejsesupermarked

Badeferie i Norditalien er nu blandt tilbuddene hos DTF travel.

DTF travel, der startede med kør-selv-ferie, lanceres nu som et omfattende online rejsesupermarked med flyrejser, ferieboliger i Sydeuropa, hoteller i det meste af verden og færgeoverfarter.

Kør selv ferier er også fremover et fokusområde, men bureauets udvalg er udvidet betydeligt de seneste måneder, og bureauets indkøbere lægger vægt på at finde gode ferielejligheder i bl.a. Sydeuropa til danskerne.

”Vi er klar over, at kundernes ønsker ændrer sig hele tiden. Den ene dag er du i markedet for en kør-selv ferie, mens det næste dag er en flyrejse til Thailand, Tyrkiet eller New York, du er ude efter”, siger Thomas Christiansen, ansvarlig for DTF travels markedsføring.

”3.000 af hotellerne er specielt udvalgt til vores kunder, og når det gælder fly til rejsen, finder vi den bedste flypris ved at tjekke mere end 100 selskaber – både rutefly og lavprisruter, tilføjer han.

Mathias Gravesen, salgsansvarlig for DTF travel og søsterselskabet Best Travel, mener, at man har positioneret sig gunstigt på rejsemarkedet. De mange ’deals’ – deriblandt DTF travels egne ’SuperDeals’ – tegner sig for en stadig større del af omsætningen i rejsebranchen, og Mathias Gravesen tror, at tilbudsjagten fortsætter.

”DTF travel satser på kvalitetsferier til lave priser, og den strategi holder vi helt klart fast i”, siger Mathias Gravesen, der i 2012 sammen med Thomas Christiansen overtog den daglige ledelse af DTF travel.