Handlingslammet VisitAarhus

Indtil politikerne bliver enige om, hvorvidt Aarhus igen skal have et fysisk turistkontor er al markedsføring af byen stillet i bero, skriver jyllands-posten.dk.

 

Turistdirektør Peer H. Kristensen fortæller, at det kostede 2,7 millioner kroner at drive det tidligere turistkontor på Banegårdspladsen. Kontoret blev lukket under en sparerunde sidste år, og hvis der igen skal skaffes et lignende beløb til et turistkontor, er blot 700.000 kroner tilbage til markedsføring.

 

Turistdirektøren regner ikke med at få flere offentlige kroner til driften, og han venter heller ikke økonomisk støtte fra det lokale erhvervsliv.

 

Han mener at kontaktprisen pr. turist ved en genetablering vil være alt for høj sammenlignet med kontaktprisen via elektroniske platforme.

 

Borgmester Jacob Bundsgaard siger, at han anbefaler VisitAarhus at lave en høring om turistindsatsen, så turismevirksomheder kan få lejlighed til at ytre sig.

Skrevet af Flemming Juul