Hellere hurtige tog end flere fly

60% af de adspurgte mener, at højhastighedstogene vil være det element i en moderne infrastruktur, der vil have størst betydning for dem. Til gengæld vil der ikke ske nogen markant flytning af passagerer fra fly til tog, med mindre der sker en indførelse af højhastighedsbaner. 

 

56% vil skifte befordringsmiddel, hvis der er en direkte højhastighedsrute, mens 55% vil skifte, hvis togene bliver et billigere alternativ. Den eksisterende togdrift blev især kritiseret for høje billetpriser.

 

Halvdelen af de forretningsrejsende flyver economy, mens 20% foretrækker lavprisselskaberne. Kun 16% benytter business class eller første klasse på flyrejserne. Flertallet er utilfredse med mulighederne for at arbejde i lufthavnene og med den tid det tager, at komme igennem kontrollerne, men forsinkelser er det mest negative forhold for flytrafikken.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.