Herning på kurs mod ny oplevelsesattraktion

messecenter herningTURISME: MCH koncernens fremtidsprojekt, TimeWorld, er gået ind i en ny fase. En konkurrence skal nu føre til bud på de oplevelser, der i fremtiden skal være omdrejningspunktet i en ny international oplevelsesattraktion. Budgettet er på 600 mio. kr.

TimeWorld skal være et oplevelsesunivers.  En del af det samlede TimeWorld-projekt er en opdatering af infrastrukturen i Messecenter Herning.

”Tiden er inde til, at TimeWorld tager fysisk form. Derfor har vi nu sat en konkurrence i gang, hvor designvirksomheder skal give bud på, hvordan begrebet ’tid’ konkret skal blive til spændende, sjove og lærerige attraktioner i Fremtidens MCH – TimeWorld,” siger adm. direktør i MCH, Georg Sørensen.

Ideen om TimeWorld stammer fra den visionsplan for MCH (Vision 2025), Georg Sørensen præsenterede for 14 år siden. Flere faser er allerede blevet til virkelighed, f.eks. Danmarks største søjlefrie hal, Hal M, fodboldstadionet MCH Arena og multiarenaen Jyske Bank Boxen.

TimeWorld forventes at kunne tiltrække 250.000 årlige gæster. ”Det vil give et boost til turismen i hele Danmark. Lokalt og regionalt vil det også smitte af på eksempelvis hoteller og restaurationer foruden de jobs, projektet vil skabe. Så projektet vil være et fantastisk løft for byen og hele landet,” siger Georg Sørensen.

Designet af de oplevelser, gæsterne i fremtiden skal kunne opleve i Fremtidens MCH – TimeWorld, skal være klar i løbet af foråret. Hvert år har MCH’s enhder omkring 900.000 gæster.