Hertz ser vækst fra Danmark til Europa og USA

Trods en stigende dollarkurs kan Hertz Biludlejning i Danmark glæde sig over stigende salgstal fra Danmark til USA. Selskabet har 1/3 af sin udlandsomsætning fra Danmark på leisuremarkedet til netop USA – og vil i Sverige øge fokus på turoperatørerne.

 

”Det går overraskende godt på vores største oversøiske marked, USA, trods en dollarkurs på snart på 6 kr. Fremgangen skyldes også hård konkurrence på flymarkedet, hvor flyselskaberne har mange kampagner – og hvor vi har deltaget i en række studieture i samarbejde med bl.a. Brussels Airlines, Icelandair og GSA-agenten Atlantic Link,” siger Rasmus Borup Dahl, Leisure Sales Manager Scandinavia hos Hertz, til takeoff.dk

”Vi har i år set en vækst på USA på 8 pct. sammenlignet med sidste år, mens udlejningen til erhvervsrejsende er steget op mod 12 pct. i USA sammenlignet med sidste år,” siger han og tilføjer, at Hertz også har vækst på klassiske destinationer i Europa i år som f.eks. Mallorca, Barcelona, Milano, Lissabon og Alicante.

Rasmus Borup Dahl siger, at Hertz netop har rullet nyt program ud til erhvervsrejsebureauernes kunder, Hertz Business +

Dette globale produkt gives til selve Erhvervsrejsebureauet i de tilfælde der bookes en bil til slutbruger uden egen kontrakt med Hertz.

Skrevet af Henrik Baumgarten