Den amerikanske hotelgigant lancerer nu unik hjemmeside til pressen "Hilton Global Media Center". Med hiltonglobalmediacenter.com gør Hilton sig til formentlig førende i hotelbranchen med information til medierne.
"Hiltons Global Media Center har bl.a. pressemeddelelser, nyheder, fakta og over 2.500 fotos. Vi har prøvet at imødekomme alle tænkeligt behov, medierne måtte have," siger Andrew Flack, vicepræsident for Hiltons globale Brand Marketing og tilføjer:
”Vi mener, at hiltonglobalmediacenter.com vil være et uvurderligt hjælpemiddel til journalister når der søges information om Hiltons varemærker verden over."
Under tilblivelsen af hjemmesiden bad Hilton pressefolk om ønsker til, hvad den nye hjemmeside skulle indeholde. Et resultat er, at hjemmesiden via Google Translate kan oversætte pressemeddelelser til 50 sprog. Men der er også menneskeskabte oversættelser til bl.a. engelsk, fransk, spansk, tysk, japansk, arabisk og kinesisk.
Søgefunktioner pejler brugeren mod det ønskede emne – samt mulighed for at få tilsendt nyheder samt nyhedsbreve fra Hilton via e-mails, RSS, Twitter osv.
Ligeledes oplyser Hilton Global Media Center kontaktinformationer på sine hotellers PR-ansvarlige.
Der er også videoer om en række hoteller ligesom nogle af kædens 140.000 ansatte på hoteller verden over fortæller deres oplevelse af at være i Hilton-familien.
Hilton-koncernen har eksisteret i 90 år og omfatter 3.500 hoteller i 81 lande kloden rundt og varemærker som Waldorf Astoria, Conrad Hotels & Resorts, Hilton, Doubletree, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Inn & Suites og Hilton Grand Vacations.