Hotellerne leverer et dyrere men dårlige produkt

Lad være, at man skal have en god portion tvivl over for store net-undersøgelser som den, der er udført blandt 61.700 brugere af nordamerikanske hoteller, men et gran af sandhed kan der godt være.

 

Det er J.D. Powel, der har udført analysen efter spørgeskema, og konklusionen for hoteller i hele Nordamerika fra juni sidste år til og med maj i år er, at det går den forkerte vej.

 

Der er helt ned til syv procent dårligere karakterer for check ind og ud, maden, service og faciliteter.

Det største irritationsmoment blandt gæsterne er, hvis hotellet opkræver gebyr for brug af internet. Derudover viser undersøgelsen, at gæster der kommer ind via online rejsebureauer er de mest kritiske og mindst loyale.

 

”Niveauet er simpelthen faldet over hele linjen, og det er sørgeligt. Man opkræver mere og leverer mindre på hoteller i hele Nordamerika,” siger adm. direktør Stuart Greif fra J.D. Powels analysefirma.

Skrevet af Ejvind Olesen