Hug til flyselskaber fra britiske familier

Det er organisationen ’FamilyBrands’ der står bag markedsundersøgelsen, hvis resultat offentliggøres i avisen The Telegraph, skriver epn.dk. Undersøgelsen gik ud på at få britiske familier til at rangere små 100 af de bedst kendte britiske brands efter, hvordan de behandler familier og deres lyst til at tage socialt ansvar.

 

Ikke mindre end fire flyselskaber endte på top 10 listen over de værste familie-brands og Ryanair klarede en sikker plads som det værste, mens bmi kom ind på en andenplads med sit lavprisselskab bmibaby på tredjepladsen, mens easyJet sikrede sig en plads som nummer ni.

 

Baggrunden for Ryanairs førsteplads er, at selskabet blandt de adspurgte er kendt som et selskab, der sætter profitten foran kunderne og på grund af de mange mere eller mindre godt skjulte ekstra gebyrer, som selskabet er ’berømt’ for.

 

Ryanairs talsmand Stephen McNamara afviser at tage undersøgelsen alvorligt og hævder, at selskabet er årsag til at flere familier end nogensinde kan få råd til en familieferie.

 

Top 10 over Storbritanniens værste familie-brands ser således ud: 1. Ryanair, 2. bmi, 3. bmi baby, 4. Twitter, 5. Royal Bank of Scotland, 6. Domino’s Pizza, 7. Halifax Bank of Scotland, 8. Burger King, 9. easyJet og 10. PlayStation

Skrevet af Flemming Juul