Hurtig vejhjælp via iPhone

Applikationen er den første iPhone-applikation i Norden, som giver brugeren mulighed for at udfylde en anmeldelse på stedet og sende den digitalt direkte til en døgnåben alarmcentral. Sammen med anmeldelsen sendes mobiltelefonens GPS-oplysninger, så SOS kan se nøjagtigt, hvor køretøjet befinder sig og koordinere hjælpen.

 

Når anmeldelsen er sendt, får den uheldsramte i løbet af få øjeblikke besked om, hvornår hjælpen forventes at være fremme. Applikationen giver desuden mulighed for at sende et mobilfoto af en eventuel skade sammen med anmeldelsen. Det gør det lettere at yde den rigtige assistance og hjælper til hurtigere

behandling af forsikringssagen.

 

Indtil videre er applikationen forbeholdt iPhone, men bliver den en succes, vil SOS lancere en tilsvarende applikation til andre typer mobiltelefoner.

 

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.