Hvem ejer nordlyset?

Det har fået Norge til at styrke sin position som nordlyslandet nummer et og Visitnorways rejselivsdirektør Per-Arne Tuftin sætter skub i en viral nordlyskampagne i Europa.

 

”Vi kan ikke sidde stille og se til, når finnerne forsøger at tage en større del af nordlysmarkedet” siger han. ”Vi gi’r os ikke. Nordlyset er vores. Gennem norlyskampagner som disse, fortsætter vi arbejdet med at etablere Norge som det bedste land i verden at opleve dette fantastiske naturfænomen.

 

VisitNorway relancerer micrositen ’My Northern Lights’ i otte lander i Europa; Tyskland, Rusland, Frankrig, Storbritannien, Holland, Italien, Sverige og Norge.

 

Kampagnen skabte stor opmærksomhed sidste år med over 1,8 millioner besøg på siden fra 166 lande. Og kampagnen lykkedes, viser statistikken. De kommercielle overnatninger i Nordnorge steg med 15% fra de prioriterede markeder sidste vinter.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.