Inden Icelandair i marts genåbner på Chicago, har man omdisponeret og vil bruge større fly.
Fra 16. marts flyver Icelandair igen til Chicago – det har selskabet ikke gjort siden 1988. Der bliver fire fly om ugen.
Helårsruten skulle være betjent med arbejdshesten, Boeing B757, men i går meddelte selskabet, at det bliver med en af de to større Boeing B767, selskabet får i sin flåde fra i år.
Flyskiftet betyder 9.000 ekstra årlige sæder fra Island til Chicagos hovedlufthavn, O’Hare, oplyste lufthavnen i går.
Chicago er sammen med canadiske Montreal de to nye destinationer i Nordamerika for Icelandair i år. Hermed betjener selskabet 16 lufthavne i USA og Canada.
Chef for O’Hare International Airport, Ginger S. Evans, siger: ”Icelandairs beslutning om at øge sin kapacitet til Chicago er endnu eksempel på, hvordan Chicago vokser på forretnings- og turistrejser.”
Hos Icelandair må rejsende til Nordamerika have 2 x 23 kg gratis bagage med, selskabet tilbyder Wi-Fi i sine fly og tillader en uges gratis stop i Island på vej til eller fra Nordamerika. Men der skal omvendt betales for mad på turistklasse.
Mens Icelandair sidste år for første gang i sin snart 80-årige historie havde over tre mio. passagerer, forventer selskabet i år 3,5 mio. rejsende. I 2012 havde Icelandair blot to mio. årlige passagerer.