Inspiration til kommunernes gæsteservice

wayfinding billedeMed rapporten ’Wayfinding og gæsteservice i danske byer’ kommer Dansk Turismefremme med anbefalinger til, hvordan turistdestinationer og kommuner kan samtænke gæsteservice og skiltning for at skabe bedre helhedsoplevelser.

Rapporten præsenterer en analyse inden for wayfinding og gæsteservice og har anbefalinger til, hvordan kvalitetsniveauet kan hæves. Rapporten er henvendt til lokale turismeorganisationer, som er Dansk Turismefremmes kernemedlemmer. Men også landets kommuner bør se mulighederne i at give gæsterne en bedre oplevelse.

”I turismebranchen taler vi om at levere en bedre gæsteoplevelse. Til kvaliteten af en oplevelse hører ikke kun produktkvalitet og personlig service, men også oplevelsen af vores bymiljøer, atmosfæren, evnen til at finde rundt og finde vej til de mange oplevelser”, siger Dansk Turismefremmes formand Anne-Mette Knattrup.

Derfor ønsker Dansk Turismefremme med rapporten at belyse nye vinkler og muligheder i gæsteservice og inspirere med nye idéer.

Rapporten, analyser og andet baggrundsmateriale er udarbejdet af landets førende rådgivningsvirksomhed indenfor byudvikling, Dansk Bygningsarv. Dansk Turismefremme ønsker at afdække muligheder og de gode eksempler, så man i dansk turisme opnår en fælles forståelse for de nye muligheder, som gæsteservice i et helhedsorienteret perspektiv byder på.