Københavns Lufthavn giver plads til 15 nye butikker

Det er fortrinsvis de dyreste mærker, der skal forhandles på det ombyggede strøg, mens de billigere varer kommer til at ligge i den anden ende af arealet, der løber mellem Terminal 2 og Terminal 3.

Selvom huslejen er tårnhøj, står butikker og butikskæder i kø i årevis for at åbne en filial i lufthavnen. »Lige nu har jeg mellem 70 og 85 mærker på listen over ansøgere,« fortæller lufthavnens kommercielle direktør, Henrik Busch.

Mens de første butikker allerede er åbnet, vil de sidste være klar til at modtage shoppinglystne flypassagerer i oktober.

Lufthavnen fastholder dog, at selv om den nye udvidelse har givet plads til en perlerække af butikker med dyre mærker som Bvlgari, Tiger og Sweden og Versace, skal der være noget for enhver pengepung.

I takt med at passagerprofilen har ændret sig og flere kvinder fylder flysæderne, er der også øget behov for at kunne købe ind, når man alligevel prøver at få tiden til at gå i venteområdet.

Kundeprofilen er ifølge Henrik Busch nogenlunde den samme som i de dyre butikker inde i København. Det er altså ikke kun rige udlændinge, der køber Gucci-tasker i Københavns Lufthavn, men også teenagepiger og danske forretningsfolk.

 

Skrevet af Hanne Aaen Lassen