Københavns Lufthavn havde sidste år en passagervækst på 9,1 %, hvilket gav stigning i omsætning, 10,8 %, og resultat. Der var bl.a. solid vækst hos lavprisselskaberne og stor vækst på langdistanceruterne. Lufthavnen forventer fortsat vækst i år – herunder på nye ruter.
Sidste år havde lufthavnen 34,3 % flere lavprispassagerer i forhold til 2009. Norwegian har ca. halvdelen af disse, mens Easyjet har omtrent 30 % af dette marked. I alt var der sidste år 3,8 mio. passagerer hos lavprisselskaberne i Københavns Lufthavn. Disse udgør nu knap 18 % af lufthavnens passagerer.
Lufthavnen åbnede i oktober sidste år sin nye lavprisfinger – den 200 mio. kr. dyre CPH Go, som dog foreløbig kun Easyjet ønsker at benytte. Lufthavnens passagerafgift er 35 % lavere ved at benytte CPH Go.
I alt investerede lufthavnen sidste år 775 mio. kr.
I år vil lufthavnen udbygge Finger C, der primært anvendes til interkontinental trafik; der kommer flere check-in pulte i Terminal 2 samt øget kapacitet i bagagesystemet.
Også på langruterne var der vækst sidste år – lufthavnen har nu 22 ruter til destinationer uden for Europa.
CPH, der driver Københavns Lufthavn, solgte sidste år sin investering i en række mexicanske lufthavne, hvilket gav 287 mio. kr. i indtægt.
Der kom også flere penge i kassen fra shoppingcentret, der omsætter for ca. 1,6 milliarder kr. om året.
Københavns Lufthavn er i øvrigt stadig uden adm. direktør, siden Brian Petersen med kort varsel forlod jobbet 1. oktober sidste år. Fungerende øverste direktør er lufthavnens økonomidirektør, Per Madsen.