Ked af ventetid på ny rejseforsikring

Susanne Aamann, fuldmægtig i Forbrugerstyrelsen, beskriver det som ’ikke optimalt’ at forsikringen mod konkurser i rejsbranchen må vente, men det kan ikke lade sig gøre at sætte den i kraft tidligere på grund af praktiske årsager, som for eksempel ændrede IT-systemer, skriver borsen.dk.

 

Rejsegarantifondens dækning af pakkerejser er uændret i drift for rejsekunder, som køber mere end én ydelse i et rejsebureau, men fra det nye år kan rejsende vælge også at dække sig mod konkurser blandt flyselskaber.

Indtil da råder Forbrugerstyrelsen de rejsende til enten at købe en pakkerejse eller at betale med ’rigtige’ kreditkort som for eksempel MasterCard eller American Xpress, som kan tilbageføre pengene i tilfælde af konkurs.

Regeringen vedtog den nye forsikring, da Sterling gik konkurs i efteråret og mange tabte penge på flybilletter.

 

Skrevet af Flemming Juul