Københavns turisme skal have nyt logo

open copenhagenTURISME: Efter snart fem år med mange markedsføringsaktiviteter under OPEN-logoet kommer hovedstadens varemærkning efter årsskiftet i nye rammer.

Fra årsskiftet udfases OPEN-logoet fra København markedsføring af hovedstaden. Et nyt og større regionalt samarbejde er på vej. Det kendte grønne logo har ikke den samme gennemslagskraft som tidligere, og derfor skal Københavns officielle city varemærke nu re-tænkes og omdefineres. Det sker efter erkendelse af, at medievirkeligheden for storbyers brandingarbejde har ændret sig de seneste år og i langt højere grad i dag sker via byens fortællinger og kulturelle samlingsprojekter, oplyser Wonderful Copenhagen.

Med Region Hovedstaden som tovholder er der nu sat gang i en proces, hvor Region Sjælland og kommunesamarbejdet i de to regioner som initiativtagere er gået sammen om at skabe en ”fokuseret vækstdagsorden.”

”Danmark oplever i disse år udfordringer med at skabe vækst og arbejdspladser. Væksten i metropoler som Stockholm, Amsterdam og Hamborg er væsentligt højere end i metropolen København. Et af midlerne til en øget international gennemslagskraft er ved at agere samlet under et fælles varemærke,” siger Kim Høgh, koncerndirektør i Region Hovedstaden.