Købestærke stockholmere til Danmark

130124__Feriehus_1

Designrigtigt dansk feriehus.

Stockholm og omegn er Sveriges vækstcenter. Her bor en tredjedel af Sveriges befolkning og regionen står for 40% af bruttonationalproduktet.

Men de købedygtige stockholmere kender ikke Danmark, som den del af befolkningen, der bor i Syd- og Vestsverige. Derfor inviterede VisitDenmark sammen med danske virksomheder stockholmerne til en event midt i Stockholm.

En ni kubikmeter heliumballon formet som Danmarkshjertet hang i weekenden 30 meter oppe for at tiltrække stockholmere til VisitDenmarks markedsføringsevent “Följ Hjärtat” med dansk design, gastronomi og ferieoplevelser.

Svenskerne kender mest til ’fyrtårne’ som København, Legoland, Lalandia og Skagen. Med eventen vil VisitDenmark præsentere en lang række andre oplevelser: Et designrigtigt feriehus, økologiske fødevarer og nye toner fra danske DJs i tillæg til de klassiske Danmarksoplevelser Tivoli, Legoland, jazz og smørrebrød.

”Svenskerne er kommet godt igennem finanskrisen, og den svenske valuta er igen købestærk, så Sverige er et marked med masser er potentiale for dansk turisme”, siger Camilla Herman-Petersen, markedschef i VisitDenmark i Sverige.