Livemusik skal tiltrække turister

Gr¿n Koncert i Esbjerg

Grøn Koncert i Esbjerg

Det er ikke kun danske musikelskere, der skal stå og synge med under de mange koncerter, der hvert år bliver afholdt på de danske spillesteder.

Turister fra hele verden skal i større stil lokkes til Danmark for at opleve de mange koncerter, der hvert år afholdes på de danske spillesteder, skriver Berlingske Business.

Det er Dansk Erhverv, som vil have spillesteder, hoteller og kommuner til sammen at reklamere for musikoplevelser, fortæller fagchef for turisme i Dansk Erhverv, Susanne Nordenbæk.

”Hvis man samler oplevelserne ét sted, f.eks. i en booking-portal, vil det være lettere for gæster og turister at se, hvad der er tilgængeligt”.

Lederen af spillestedet Gimle i Roskilde, Lars Sloth, bakker op om idéen om et fælles bookingsystem: ”Det enkelte spillested har ikke råd til selv at betale for reklamekampagner. Vi har ikke kæmpe markedsføringsbudgetter. Selv om meget foregår online, så har vi svært ved at ramme tyskere og amerikanere direkte. Hvis det skal lykkes, handler det om at en samlet indsats og markedsføring af området”.

I 2014 omsatte livekoncerter i Danmark for 3,9 milliarder kroner.