Mallorca på toppen til sommer

De klassiske rejsemål holder endnu. Det viser Spies’ statistik for denne sommer. I top ligger Mallorca som charterhistoriens mest populære rejsemål. Ca. 80% af rejserne i sommersæsonen frem til skolernes efterårsferie er allerede solgt, og flere af de mest populære hoteller kan melde udsolgt.

 

”Hotellet er for stadigt flere rejsende lige så vigtigt som rejsemålet. Flere og flere køber koncepthoteller, som er udformet til en speciel målgruppe. Det kan være familie-, design-, spa- og luksushoteller eller hoteller for voksne, som rejser uden børn”, siger direktør i Spies, Jan Vendelbo. ”Næsten hveranden rejse går i dag til et koncepthotel. Derfor satser vi nu på at videreudvikle vores hotelprodukt, og når man kan kombinere det med populære Mallorca, er succes’en hjemme”.

 

Op til sommersæsonen har Spies totalrenoveret to af selskabets familiehoteller, Sunwing Resort i Cala Bona og Sunwing Resort & Spa Alcudia. Alt i alt er 625 lejligheder renoveret for 150 mill. kr.

 

”Når vi spørger børnefamilierne, hvad der er vigtigst ved hotellet, siger 88%, at det skal ligge direkte på stranden. Spies er den danske rejsearrangør, der har flest hoteller på stranden på Mallorca”, siger Jan Vendelbo.

 

Sådan ser udviklingen i danskernes rejser til Mallorca ud: 2007:176.984 – 2006:124.001 – 2005:108.206 – 2004:97.008 og  2003:82.000.

 

”På fem år har vi oplevet mere end en fordobling i antallet af danskere, der besøger Mallorca. Det er min vurdering, at tallet for i år vil runde ca. 180.000”, siger Jan Vendelbo.

Skrevet af web-redaktionen