Mange hollændere til Legoland

En kampagne, ledet af VisitDenmark Holland, har resulteret i rekordhøje hollandske bookinger, allerede inden resortet åbner. Selv om den hollandske udrejsende turisme er faldet 17%, stiger interessen for Danmark og specielt Legoland Billund Resort, der siden december har været centrum for en stor kampagne i Holland i samarbejde mellem VisitDenmark, Legoland Billund Resort og turoperatøren TUI.

 

”Legoland Billund Resort har skabt interesse blandt hollænderne. Af alle vores bilferieprodukter oplever Danmarksproduktet den største stigning hos TUI i år, og Legoland Billund Resort er den højst scorende destination i TUI’s bilferiesortiment”, fortæller Jacques Crijnen, manager, product overland, hos TUI i Holland.

 

Hos Legoland Billund Resort, har man allerede før åbningen modtaget rekordhøje bookinger på 16.600 hollandske overnatninger i år.

 

”Vi er meget glade for de hollandske gæster. De bliver her lidt længere end de andre nationaliteter – i snit 5½ døgn – og op mod 90% køber et pas til hele resortet. De vil have den fulde pakke”, fortæller Niels Feerup, salgs- og marketingsdirektør i Lalandia Billund.

 

70% af bookingerne gennem TUI ligger i den hollandske forårsferie i maj, men eftersom kampagnen er forlænget til juni, venter parterne, at den endelige fordeling mellem højsæson og skuldersæson bliver 50-50.

Skrevet af Flemming Juul