Mere strategisk samarbejde end sponsorat

Endnu ved de ikke så meget om AG København på Fuerteventura, omend de dog som spanske kender håndbold. Og endnu ved AG Københavns spillere og tusinder af fans måske ikke så meget om den kanariske ø. Men det komme de til.
I går offentliggjorde AG København – suverænt hold i håndboldens første liga – en strategisk samarbejdsaftale med Apollo, der samtidig bliver sponsor for holdet. Uden at sætte beløb på. Det ville også være vanskeligt, fordi der er indarbejdet både samarbejde og forventninger fra begge sider.
”Hvordan kan et selskab i rejsebranchen overhovedet få råd til at gå ind i et stort sponsorat. Det er man mildt sagt ikke vant til?”
”Det kunne vi heller ikke, hvis det var et almindeligt sponsorat, men det er det ikke. Kodeordet er oplevelser. Vi leverer noget og AG København leverer noget. Vi sælger sågar noget for hinanden med fælles udbytte,” siger adm. direktør Stefan Vilner til takeoff.dk
Aftalen går ud på, at udnytte Apollos sport-og familieresort Playitas på Fuerteventura, hvor der netop er åbnet en indendørshal, som egner sig perfekt til håndbold. Derudover er der 40 andre sportsfaciliteter. Hallen får navnet AGK Arena Playitas. Her skal AG København og venskabsklubber afholde træningslejre.
Herudover bliver der et stort anlagt program, som AG København også skal være med til at sælge i Håndbold Academy på Playitas. Der vil også blive håndboldskoler i Danmark i de to parters navne.
På mødet i Brøndbyhallen fastslog såvel klubejer Jesper Nielsen som Stefan Vilner, igen og igen, at det drejer sig om at skabe oplevelser.
Og for Apollos vedkommende vil det naturligvis være behæftet med stor rejseaktivitet.

Skrevet af Ejvind Olesen