Mere undertøj og chokolade i lufthavnen

Torsdag åbnede den verdensberømte amerikanske undertøjskæde Victoria’s Secret i Københavns Lufthavn. Det er den første af to nye butikker, hvor beauty-produkter og accessories vil udgøre størstedelen af sortimentet, som også tæller dets ’glamour panties’.

Make-up, parfumer, bodycare-produkter, tasker, solbriller, punge og et udvalg af Victoria’s Secrets glamour-trusser er blot nogle af de ting, passagererne i Københavns Lufthavn fremover kan få fingrene i. I dag slår Victoria’s Secret dørene op i lufthavnens Terminal 2.

”Københavns Lufthavn har vi ambition om at skabe ekstraordinære shopping-oplevelser, åbningen af Skandinaviens to første Victoria’s Secret-butikker passer perfekt i vores strategi,” siger den ferierende salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavn, Carsten Nørland.

Victoria’s Secrets to butikker i Københavns Lufthavn bliver de første af sin slags i Skandinavien.

Victoria’s Secret Beauty & Accessories åbner endnu en butik i Københavns Lufthavns Terminal 3 i denne måned. Victoria’s Secret er en af verdens førende forhandlere af lingeri, skønhedsprodukter og accessories. Specielt i USA er brandet kendt for sine kosmetikprodukter og parfumer.

Victoria’s Secret hører under Limited Brands-koncernen og har over 1.000 butikker på verdensplan.

Også torsdag landede chokolatier Peter Beier ny butik i Terminal 2. Peter Beiers forretning bygger på en ambition om at levere verdens bedste chokolade. Siden åbningen i 1996 er der nu kommet 14 Peter Beier Chokolade-butikker.

Københavns Lufthavns position som Europas bedste at shoppe i skal udvikles. Derfor skal alle lufthavnens taxfree butikker bygges om og gøres endnu bedre.

”Mens den store taxfree butik bygges om i flere etaper, vil passagererne i en periode opleve lidt mindre plads på vejen fra sikkerhedstjekket og gennem butikken. Men den nye taxfree er værd at vente på,” siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavn.

Den store taxfree og de mindre satellit-butikker i finger A, B, C og i ankomsten skal indrettes efter et helt nyt koncept med flere events og prøvesmagninger.  Det var blandt andet på det koncept, at tyske Gebr. Heinemann i forsommeren vandt udbuddet om fortsat at drive taxfree butikkerne i lufthavnen.

Gebr. Heinemann driver i dag flere end 230 butikker i 48 internationale lufthavne i 19 lande, herunder lufthavnene i Frankfurt, Berlin, Oslo og Istanbul.

”Lufthavnsbutikker verden over kan være anonyme. Men den nye butik i København vil være anderledes,” siger Tore Hov, General Manager i Heinemann Retail Denmark.