Mislykket charterferie

hotel Chich Khan tunesienCHARTERREJSEBUREAUER: Danmarks 5. største charterrejsebureau, Apollo-ejede Falk Lauritsen Rejser, sendte rejsende til Tunesien ”for kræsne gæster” til skodhotel, skriver Ekstra Bladet.

Tilstoppede toiletter, en ‘klam’ buffet og værelse i kælderen eller ud mod en baggård. Falk Lauritsen Rejser havde lovet 4-stjernet spa-hotel til ”kræsne gæster,” men for 28-årige Jill Jensby levede hotel Chich Khan ikke op til forventningerne, skriver Ekstra Bladet.

Og Falk Lauritsen Rejser er ifølge Jill Jensby ikke villig til at løse problemet. Hun siger til avisen: ”Vi fik besked på, at vi kunne blive på hotellet – eller bo på gaden.”

Jill Jensby og veninde havde hver betalt 5.000 kr. for en afbudsrejse, men allerede på vej til hotellet gik der skår i ferien. Kufferten var ikke med flyet, og bussen, der transporterede dem til hotellet, havde to nedbrud, ifølge Jill Jensby.

”Der var kun værelser til fire familier. Vi andre måtte vente i flere timer, før de fandt værelser til os. Det betød, at vi måtte tage til takke med værelser i kælderen eller ud mod en baggård. Vi var lovet værelse med balkon ud mod poolen. Mit værelse var under al kritik. Det varme vand og aircondition-anlægget virker ikke, toilettet er tilstoppet og tæpperne møgbeskidte,” siger hun og fortæller, at hun uden held har forsøgt at få Falk Lauritsen Rejser til at flytte hende til et andet hotel.

Søren Falk Lauritsen, adm. direktør for Falk Lauritsen Rejser, erkender, at Jill Jensby og de øvrige danskere ikke fik den vare, de havde betalt for: ”Hotellet er kategoriseret som 4-stjernet, og vi mener, at hotellet normalt er i den kategori. Men vi oplever nu, at hotellet er bagefter med hensyn til service,” siger han til Ekstra Bladet og tilføjer: ”Desværre fik nogle af gæsterne ikke de værelser, de havde fået stillet i udsigt, bl.a. var der ikke balkon på værelserne. Vi arbejder på at løse problemerne.”

Ekstra Bladet spørger Søren Falk Lauritsen, hvorfor gæsterne fik at vide, at de kunne tage de værelser, de fik tilbudt, eller sove på gaden. Er det en måde, I normalt kommunikerer med jeres gæster på?

”Nej”, siger Søren Falk Lauritsen. ”Det er heller ikke sådan, jeg har hørt sagen beskrevet, Ingen kommer til at sove på gaden.” Han tilføjer, at gæsterne ikke får alle penge tilbage.