Nemmere at booke forretningsrejser med Ryanair

Ryanair Boeing B737-800Ifølge reservationssystemet Amadeus er det blevet lettere for rejsebureauerne at booke Ryanairs Business Plus Fare-billetter.

En god siddeplads, hurtig ombordstigning, fortrinsret i sikkerhedskontrollen, gratis indtjekning af bagage og mulighed for at ombooke billetten.

For at opfylde de forretningsrejsendes krav har Ryanair lanceret Business Plus Fare, som gør det muligt for rejsebureauerne at booke billetter, der automatisk inkluderer de nævnte tjenester, uden det koster ekstra.

Og Business Plus Fare er nu tilgængelig for rejsebureauerne gennem Amadeus.

”Forretningsrejsende har nok andet at tænke på, når de er på rejse. Vi vil gerne gøre bookingprocessen smidigere og rejsen mere behagelig,” siger Tim Howe Schroeder, Head of Corporate Sales hos Ryanair.

Og Amadeus’ vicedirektør for distribution, Decius Valmorbida, siger: ”Amadeus arbejder på at forbedre rejseoplevelsen ved at levere løsninger til flyselskaber, der gør det lettere for dem at skabe målrettede tilbud til deres rejsende. Vi har det største netværk af rejsebureauer i verden, og ingen anden GDS-leverandør kan tilbyde den samme eksponering mod virksomhedskunder som os.”

Omkring 67 pct. af alle bookinger på business og first class foretages via en indirekte kanal, oplyser Amadeus. Selskabet er ifølge egne oplysninger eneste GDS med en såkaldt Light Ticketing-teknik – en integration, som gør det muligt for rejsebureauerne at booke lavprisselskaber på grundlag af den samme proces, som bruges til traditionelle flyselskaber.

I de tre første kvartaler af 2015 noterede Amadeus, at bookinger med lavprisselskaber gennem rejsebureauerne steg 16,3 pct. i forhold til samme periode året før. I dag distribuerer over 80 lavprisselskaber og hybrid-flyselskaber deres billetpriser til rejsebureauer gennem Amadeus.

Ryanair forventer i dette regnskabsår at komme op på 106 mio. passagerer. Sidste år havde selskabet 715.000 passagerer i Københavns Lufthavn, hvor det i år regner med at nå op på 2,5 mio. rejsende.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.