Norwegian afviser påstand fra dusørjæger

norwegianFLYSELSKABER: ”Norwegian har næsten halvdelen af de forsinkede flyrejsende, som har søgt juridisk hjælp fra TRS Travelright,” oplyser svenske TRS, der indkasserer 30 pct. af vundne indtægter. Norwegian benægter oplysningerne.

De seneste fem uger har over 300 forsinkede flypassagerer bedt TRS om juridisk hjælp fra flyrettighedsadvokat Stephan Eriksson.

Bl.a. omfatter TRS’ klager mod Norwegian flyvninger fra Bangkok, Fort Lauderdale, New York og Malaga til Stockholm. Norwegian bestrider kravene og henviser til, at flyfabrikken Boeing har skylden.

I en kommentar siger kommunikationsrådgiver Daniel Kirchhoff fra Norwegian til standby.dk: ”Det er forkert, at vi altid giver standardsvar. Norwegian forholder sig som andre flyselskaber til EU’s regelværk ved forsinkelser og aflysninger. I situationer hvor vi ser, at eksempelvis en forsinkelse ligger inden for vores kontrol, kompenserer vi de berørte passagerer. Derudover har vi ved længere forsinkelser på langdistanceflyvninger udbetalt passagerer en goodwill-kompensation. Omvendt udbetaler vi ikke kompensation, hvis en forsinkelse skyldes omstændigheder, der ligger uden for vores kontrol. Det er helt i tråd med EU-regelværket. Vi opfordrer altid passagerer til at sende en eventuel klage skriftligt til os. Vi vurderer alle sager individuelt.”