Norwegian får dansk reklamebureau

Norwegian, Skandinaviens største lavprisselskab og næststørste flyselskab i Københavns Lufthavn, har valgt et dansk reklamebureau, skriver Børsen.

 

I godt halvandet år har Norwegian haft base i Danmark, men markedskommunikationen har været kreeret af Kitchen-bureauet i Oslo og oversat af Reputation i København.

 
Efter en runde blandt fem danske rejsebureauer har Norwegian valgt et dansk bureau.

 
"Tiden var moden til at søge hjælp hos et dansk reklamebureau, der kan hjælpe os med fremtidens strategiske og kreative udfordringer i Danmark. Jeg valgte et bureau, der var stærke online", siger Johan Bisgaard Larsen, presse- og markedschef i Norwegian Danmark.

 
Bureauvalget blev baseret på en runde, hvor han ud fra ét møde med hvert bureau traf sit valg. 
 
"Norwegians danske bureau er nu Bocca pga. deres rejsebranche-erfaring, Bocca er vant til at tænke taktisk," siger Johan Bisgaard

 

Adm. direktør i Bocca er Morten Theil, der kender rejsebranchen fra sin tid i Star Tour. Om samarbejdet med Norwegian siger han:
 
"Bocca har stor erfaring inden for rejsemarkedet, vi kender den evige balancegang mellem flyselskabets profil og det daglige krav om salg af flyets tomme sæder."

 

Skrevet af redaktionen