Norwegian skændes med dusørjæger

norwegian”Norwegian henviser utilfredse passagerer til det norske klagenævn, men følger ikke nævnets anbefalinger,” siger svenske Travelright. Ifølge TRS går to ud af tre kendelser fra nævnet mod Norwegian.

Norwegians informationschef, Lasse Sandaker-Nielsen, er irriteret på det svenske dusørjægerfirma TRS Travelright for at det informere Norwegians forsinkede passagerer om deres EU-sikrede rettigheder, skriver TRS i pressemeddelelse.

I stedet ønsker Lasse Sandaker-Nielsen, at de rejsende skal henvende sig til det norske transportklagenævn.

”Men, skriver TRS, hvis de rejsende henvender sig til Transportklagenemnda vil de se, at Norwegian er overrepræsenteret i klager og dårligst til at følge nævnets anbefalinger.”

Ifølge TRS’ flyrettighedsadvokat, Stephan Eriksson, stævnes Norwegians ofte ved domstol, men nægter at anerkende stævningerne. Ligeledes udebliver Norwegians advokat fra stævningerne.

Lasse Sandaker-Nielsen siger til E24.no, at Norwegian ikke forsøger at forhale sagerne. ”At antyde dette er useriøst og fejlagtigt,” siger han.