- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Ny marketingchef skal gøre hotel mere kendt

Clarion Hotel Copenhagen Airport skal have en højere profil og kendskabsgraden til hotellet skal øges. Til det formål er der nu ansat en ny marketing manager.

34-årige Cecilie Belling Thomsen skal som nyansat marketingschef blandt andet have ”fokus på brandingen af hotellet og være med til at slå det fast som en stor spiller,” siger hun til STANDBY.dk

Cecilie Belling Thomsen er netop udnævnt til ny marketingchef for Clarion Hotel Copenhagen Airport.

Bygningen med hotellet ved Københavns Lufthavn er mest kendt for indtil april sidste år at have været Hilton Copenhagen Airport. Men som led i aftale mellem Københavns Lufthavn og norske Nordic Choice Hotels overtog Choice driften af hotelbygningen, der siden dens åbning i 2001 havde haft Hilton som hotel.
Choice rebrandede bygningen, der ejes af Københavns Lufthavn, til Clarion Hotel Copenhagen Airport; Clarion er et af Choice’s varemærker.

Ligeledes indebar aftalen mellem Københavns Lufthavn og Choice blandt andet, at Choice kunne opføre lufthavnens såkaldte Hotel 2, et nyt hotel ved siden af Hilton-bygningen. Dette hotel åbner i 2020 med 619 værelser under navnet Comfort Hotel Copenhagen Airport, Comfort er ligeledes et Choice-varemærke.

Cecilie Belling Thomsen, der stammer fra Skagen, er kandidat i økonomisk markedsføring fra Copenhagen Business School, CBS. Under studietiden fik hun kontakt med restaurationsbranchen, da hun arbejdede for Victor Gruppen, hvis mest kendte medlem af Cafe Victor tæt på Kongens Nytorv i København.

Efter uddannelsen på CBS var færdiggjort fik Cecilie Belling Thomsen job i Kræftens Bekæmpelse, hvor hun arbejdede med Støt Brysterne-kampagnen.

I februar i år kom hun til Clarion-hotellet i lufthavnen som Marketing Coordinator og assistent for daværende marketingschef Charlotte Harder, der stoppede omkring samme tidspunkt. Cecilie Belling Thomsens stilling blev fra 1. august ændret til Marketing Manager.

”Hotellet har store ambitioner på markedsføring og event-siden, vi skal være en stærk spiller i en dynamisk branche og har allerede det første halvandet år efter det blev til et Clarion-hotel her i Københavns Lufthavn haft flotte besøgstal ligesom kendskabsgraden til hotellet er støt stigende,” siger Cecilie Belling Thomsen.

Sponsor for Copenhagen Pride
Et område, hvor Clarion-hotellet i lufthavnen kommer til at vise flaget, bliver i forbindelse med årets Copenhagen Pride Week, 13-19. august. Her er hotellet en af de officielle sponsorer og deltager blandt andet med egen paradevogn ved den store parade 18. august. ”Vi har plads til alle og Copenhagen Pride Week er en stor sag for hele Choice-koncernen og en vigtig sag at støtte,” siger Cecilie Belling Thomsen.

De andre officielle sponsorer fra rejsebranchen af Copenhagen Pride Week er ifølge arrangørernes hjemmeside Brøchner Hotels, Europcar og Spies.

Relaterede artikler:

Lufthavnshotel skifter direktør

Hilton atter til København

Kendt storhotel får ny hotelchef

Kendt hotelprofil siger farvel

Stor hotelkæde klar med ny salgsdirektør i Danmark