Charlotte Harder stopper som marketingschef for Clarion Copenhagen Airport.

Kendt hotelprofil siger farvel

Uden et nyt job på hånden forlader marketingschef stort dansk hotel, efter hun selv har opsagt sin stilling.

”Jeg har selv opsagt min stilling, så der er ingen dramatik i dette, vi skilles som gode venner.”

Det siger marketingschef for Clarion Copenhagen Airport, 49-årige Charlotte Harder, til standby.dk – hotellet hed indtil april sidste år Hilton Copenhagen Airport.

Charlotte Harder kom for 12 år siden til det daværende Hilton Copenhagen Airport fra stilling hos VisitDenmark. Her arbejdede hun blandt andet i turistrådets internationale presseafdeling og havde i den forbindelse kontakt til udenlandske pressefolk, der skulle til Danmark i forbindelse med for eksempel reportager. Hun havde gode forbindelser til Hilton Copenhagen Airport, der oftest tilbød sig som sponsor af hotelovernatninger for de udenlandske medier.

Charlotte Harder begyndte hos Hilton Copenhagen Airport som marketingkoordinator og har siden 2007 været marketingchef for det kendte hotel.

”Jeg kan ikke sige præcist, hvornår jeg besluttede at sige mit job op her hos Clarion Copenhagen Airport, men det er sket efter lange og svære overvejelser. Tanken blev måske plantet, da jeg for nogen tid siden fik tilbudt et andet job uden for Hilton. Jeg takkede nej, men det satte tanker i gang. Jeg har mange følelser for denne hotelbygning og mine fantastiske kolleger,” siger Charlotte Harder, der slutter med denne måneds udgang. Hotellet er allerede i gang med at finde hendes afløser.

”Jeg trænger til at mærke efter, hvad jeg skal lave i fremtiden. Måske bliver det noget her i hotelbranchen, måske noget helt andet. Men at jeg stopper sker i god ro og orden, der er ikke nogen smækken med dørene. Det er et personligt valg fra min side, at jeg nu trækker en pæn streg i sandet,” siger Charlotte Harder og tilføjer:

En fantastisk rejse
”Mine 12 år her på hotellet har været en fantastisk rejse, hvor der er sket meget. Det har for eksempel været enormt spændende med dette indledende år med Clarion i spidsen for hotellet og at lære såvel Hiltons som Clarions firmakulturer. Jeg er trist over, at jeg ikke kommer til at være del af den renovering, hotellet er i gang med, og det nye søsterhotel ved siden af blive opført. Men jeg har virkelig lært meget de seneste ti måneder, efter Clarion overtog driften, det ville jeg ikke have været foruden.”

Relaterede artikler:

Hotelkæde styrker salgsteam i Danmark

Storhotel renoveres for 70 millioner kroner

Ønsker Hilton tilbage til København