Ny midtjysk turismestrategi

Region Midtjylland og Midtjysk Turisme har holdt seminar med overskriften: ’Vækstpotentiale på 1,5 milliarder’ for at bane vej for udviklingen og realiseringen af en langsigtet vækstplan for turismen i regionen.

 

Vækstpotentialet peger på en række indsatsområder, der kan bidrage til at skabe fornyet vækst i regionens turisme: En videreudvikling af få, men stærke feriesteder. Et stærkt partnerskab om erhvervsturismen. Et styrket mersalg til gæster. En regional PR-enhed, som skal bidrage til at løfte regionens synlighed.

 

Deltagerne var cirka 70 aktører med interesse i regionens turismeudvikling, og

blandt oplægsholderne var regionrådsformand Bent Hansen, bestyrelsesformand for

Midtjysk Turisme Ove Nørholm og Erik Sejersen, afdelingschef ved Regional Udvikling

i Region Midtjylland.

 

"Turismens konkurrencevilkår er under hårdt pres, og samtidig er vores nærmarkeder foran på point, når det kommer til turismeudvikling. Region Midtjylland vil med en fokuseret vækstplan overvåge udviklingen og medvirke til at sætte fokus på rammevilkårene for regionens turismeaktører", siger Erik Sejersen, afdelingschef ved Regional Udvikling i Region Midtjylland.

 

Direktør for Midtjysk Turisme Frans Bjørn-Thygesen tilføjer:

"Med investeringen og den fokuserede indsats på turismen i Region Midtjylland kan vi forvente at realisere en vækst i øget årlig omsætning i 2015 på 1,5 milliarder kroner. Undersøgelsen, som danner ramme for seminaret, peger på nogle af regionens særligt potentielle styrkepositioner og markerer et holdningsskifte i tilgangen til turismeindsatserne. Skal den negative udvikling vendes til vækst, bør der satses på en mere professionel turisme – frem for turisme i alting. Det betyder, at ikke alle typer produkter har lige stort potentiale for at skabe vækst, men Midtjysk Turisme vil indgå i samarbejde der, hvor der er lokal vilje til udvikling".

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.