Ny millionkampagne fra Australiens turistråd

Kampagnen “There’s nothing like Australia” blev præsenteret i går, mandag, ved starten af den vestlige del af den australske rejsemesse ATE, der har deltagelse af 2.000 australske sælgere og udenlandske rejsebureauagenter, ATE afvikles i år i Adelaide, hovedstad i delstaten South Australia.
“There’s nothing like Australia” erstatter "So where the Bloody Hell are You?"–kampagnen fra 2006 – til at begynde med på Australiens største markeder, England, Tyskland, USA, Japan, Kina og New Zealand.

 

“There’s nothing like Australia–“kampagnen har fokus på australiernes egne forslag til ferieoplevelser i det enorme land. Via kampagnens hjemmeside www.nothinglikeaustralia.com kan der stilles skarpt på en lang række emner. Tourism Australia har 1.000 søgeord på kampagnens hjemmeside – dog ikke ord som “snakes” (slanger) og “spiders” (edderkopper). Men der er stadig en masse at vælge imellem; af de tusindvis af feriefotos fra overalt i Australien, australierne har sendt ind til tilblivelsen af siden, er der ca. 30.000 fotos på hjemmesiden. Kampagnen har også flere flotte videoer.

 

Adm. directør for Tourism Australia, Andrew McEvoy, sagde ved pressemødet mandag, at australierne navnlig har haft fokus på at fremhæve turistattraktioner som austalierne selv, dyrelivet, strande, Great Barrier Reef, outbacken, byerne og landets afslappede livsstil.

 

There’s nothing like Australia-hjemmesiden kan også bruges af bl.a. rejsebureauer. Har de fx fokus på salg af rejser til outbacken, kan de linke fra deres egen hjemmeside til kampagnens mange fotos fra eksempelvis outbacken.

 

Turismen gav sidste år Australien 3,6 % af landets bruttonationalprodukt, turismen indtjente over 10 % af den fremmede valuta i Australien og gav ca. hvert 20. job i landet, ca. en halv mio. arbejdspladser. De 5,6 mio. udenlandske turister i fjor brugte i snit 4.415 australske dollars, ca. 22.600 kr.

 

 

Skrevet af Henrik Baumgarten