”Allerede da det danske incomingbureau NHG i 2009 fusionerede med det schweiziske ditto MCI, var planen at rationalisere og lave en skandinavisk region med produktion, back-office etc. i Stockholm – og satellitter i København og Gøteborg. Bo Magnusson overtog min bestyrelsespost samt titlen som adm. direktør, mens Trine Steffensen fortsætter som daglig leder i København,” siger cand.merc.jur., Lotte Wagner (foto) til takeoff.dk og tilføjer:
”Jeg har startet egen virksomhed, MeetingAdvisor, fordi møde- og eventbranchen i Danmark mangler seriøs og kvalificeret rådgivning. Når der skal holdes møder og events er der mange penge på spil. Det er min ambition at hjælpe mødebranchens parter med at lave bedre aftaler der sikrer, at pris, annulleringsbetingelser og risiko er skruet rigtigt sammen. Der har været alt for mange eksempler på store annulleringer uden dækning og med store tab for de implicerede parter til følge.”
”Mange firmaer og foreninger har selv organiseret deres møder og før kun haft egen dømmekraft til at afgøre, om en aftale var skruet ordentligt sammen. Nu kan de få kvalificeret hjælp – og samtidig organisere deres møde selv. Det samme gælder for de mange leverandører til branchen som nu kan få hjælp til at optimere deres kontrakter og salg, siger Lotte Wagner, hvis firma, MeetingAdvisor, har adresse i Hellerup.
Lotte Wagner har tidligere været direktør for Grand-hotellet i hotelgruppen Arp-Hansen.
Forud for såvel Den Olympiske Kongres i København og FN’s klimatopmøde i København, COP15, begge i 2009, var hun som adm. direktør i MCI med til at organisere hotelkontrakterne for de mange tusinde deltagere.
Lotte Wagner begyndte i øvrigt sin karriere i rejsebranchen som en af Spies’ yngste rejseguider – senere tog hun en juridisk og økonomisk uddannelse, cand. merc. jur.